Lack of karma

Smäller snart av.
Har knappt sovit något under natten pga flera anledningar. Sov först oroligt och vaknade, bestämde mig då för att ta ett glas vatten.
Nu kom jag tyvärr inte så långt. För dammsugaren står kvar på golvet, och sladden låg dåligt till... så självklart snubblade jag.
Jag försökte rädda mig själv från att snubbla genom att göra något skumt skutt, vet inte hur i helvete jag lyckades (eller snarare misslyckades) men det slutade med att jag for in i vardagsrumsbordet. Fick hörnet rätt i knät och FAN vad det gjorde ont! Gör mer ont nu, och så är det svullet. Jag låg på golvet och skrattade samtidigt som jag grät, Alex trodde nog att jag hade blivit knäpp.
Fantastiskt! Jag måste ha urusel karma, sannolikheten att jag kommer dö av en larvig olycka är hög. Oddsen är inte höga att jag kommer dö en naturlig död. Livet har nog aldrig varit helt på min sida.
Så jag har legat och haft ont hela natten, och idag kan jag knappt stödja på benet. Med andra ord blev det inget jobb idag. Och blir inget imorgon heller för den delen. I den här takten får jag nog fixa tid hos dokter för att ta en titt på benet.
Och Alex är ju underbart snäll.

Alex: Tänk om jag bestämmer mig för att dra till en av mina kompisar?
Jag: Ja du, det kan ju inte jag göra så mycket åt :/
Alex: Haha, nej då jag kommer stanna hemma i helgen så du slipper svälta här i sängen.
Jag: Tack, vad gulligt av dig <3
Alex: Äsch, det hör till.
Jag: Va?
Alex: En man måste ju ta hand om sin kvinna ;)
Jag: ...du ska vara jävligt glad att jag har för ont för att resa mig.

Och så var man helt plötsligt kvinna.
Snäll kille man har. Skulle förstås ha slängt något på honom i protest. Men tyvärr var det närmaste tillhygget mitt DS och det skulle jag aldrig slänga iväg.
Jaja, älskar honom i alla fall. Även om man får infall och skulle vilja strypa honom då och då.
Kärlek är inte bara byggt på de bra stunderna, men det är de bra som kompenserar för allt det dåliga och gör det värt att kämpa för ♥

Ha det bra gott folk.
Själv ska man försöka ta sig mot toaletten och sen mot köket. Hur det kommer gå är en bra fråga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0