Sjuklingarnas tid

Tycker att såhär mot vintern så går allt och alla och blir sjuka.
Alex är så förkyld man kan bli, och jag är magsjuk. Det skulle ju sitta fint om vi dessutom gav våra baciller till varandra också. Men det har vi nog redan gjort, frågan är bara om de bestämmer sig för att sätta sig på systemet eller inte. Förhoppningsvis inte, jag känner mig tilltäckligt slut och äcklig av att vara magsjuk.
Alex var små förkyld redan när vi var hos hans föräldrar, jag började känna mig dålig under natten. Så det blev inte så mycket sömn, har sprungit på toaletten ett flertal gånger, och tillslut drog jag ut täcke och kudde till soffan. Så jag slapp väcka Alex varje gång jag for upp, haha.

Nu har jag dock en hink bredvid mig, har hitills inte behövt använda den idag (peppar, peppar...) men man vet ju aldrig. Som sagt så mår man ju inte så bra direkt.

Men, men. Det är inget att göra åt det!
Bara att ta det och hoppas att det går över snart, för vem gillar att vara sjuk?

Det som är komiskt är att vi inte direkt tar hand om varandra nu när vi båda är sjuka. Vi må dela luft, hem och sovrum... men jag tror inte Alex vill att jag gör i ordning mat åt honom. Risken finns redan att jag smittar honom utan det ;)

Ska återgå till mitt slö-surfande. Och lyssna på lite musik. Och se på tv. Vem har sagt att vi killar inte kan koncentrera sig på flera saker samtidigt?

Kommentarer
Postat av: tobys.se -.En släng av ADHD och hjärnsläpp

Det är fan sjuklingarnas tid!



Och dessutom så är det ju även denna årstid alla blir så deppiga. ELler många. Beror nog på ljuset.



Speciellt för oss här uppe i Norrbotten, Luleå som knappt har någon sol under vintern. :p

2010-11-18 @ 14:03:52
URL: http://tobys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0