Fars dag, som vilken annan jävla dag på året

Visst, grattis till alla bra pappor där ute. Men jag är säker på att många inte förtjänar att gratuleras.
Jag har under åren varit bitter under fars dag. För min egen pappa förtjänade aldrig ett grattis, han var ju ingen bra far i och med att jag levde i misär tills jag drog från min hemstad. Mors dag var aldrig något bättre i och med att hon lämnade mig i sticket.
I år har det faktiskt vart en trevlig dag. Följde med Alex till hans föräldrar för att fira, och det var kul. Det är när man ser en sån "tight" familj som man känner sig både ledsen och glad. Ledsen i och med att jag inte har fått uppleva det, men så jäkla glad att jag nu är en del av det.
Klickar verkligen Alexs familj, och de verkar tycka om mig. Speciellt hans mor, gud vad bortskämd man blir här.
Vi köpte till och med en present till honom, men det blev kombinerad med födelsedagspresent eftersom han fyller år om ett par dagar. Så han har nu fått sig en extern hårddisk till sin dator, enligt Alex så har han klagat ett bra tag på att all plats tar slut.
Så vi har blivit bjudna på underbar middag idag, och diskuterat gay-bröllop.

Alex: "Nicko var faktiskt med och betalade presenten, det är ju ändå din födelsedag snart också!"
Alexs far: "Åhå, vad trevligt! Man får tacka, men man kanske blir styvfarsa snart, eller?"
Alex: "Men gud, ta det lite lugnt va?"
Jag: "Ja vi har inte vart tillsamans sååå länge än, haha."
Alexs far: "Men åh, jag som ville se om ett gay-bröllop var mycket olikt ett heterobröllop."
Alex: "Öh, vad förväntar du dig egentligen?"
Alexs far: "Ja men ni vet... lite mer... piffigt! Upp-piffat och extraordinärt!"
Jag: "Ja för både jag och Alex är ju verkligen 'piffiga' av oss..."
Alexs mor (som precis kommer in i rummet): "Och vad pratar ni om?"
Alex: "Vårat extraordinära upp-piffade bög bröllop."
Alexs mor: "...va?!"

Fy fan vad vi skrattade, det ser inte alls lika kul ut i text, och jag är säker på att jag har skrivit fel på x-antal ställen, men det var ungefär så det gick till. I vilket fall som helst så kom vi fram till att det är på tok förtidigt att diskutera bröllop, om vi nu någonsin ens vill just gifta oss haha!
Och jag undrar vad Alexs käre far hade för mentala bilder. Typ allt är rosa, halvnakna manliga servitörer och massor av "bling bling" och detaljer?

I vilket fall som helst har det vart en bra dag, och nu ska vi sova. Alex ska upp tidigt imorgon för att jobba, och jag ska... äh... vet inte. Klicka runt på platsbanken i jakt på jobb antar jag. Och fixa lite mer hemma, det är fortfarande riktigt rörigt här efter flytten!

Jaja, grattis far. Ska komma ihåg att skända din grav om jag någonsin besöker den, bara så du vet att jag tänker på dig ibland. Fast inte goda tankar då, hoppas du har det förjävligt vart du nu än är, hur hemskt det än låter.

Nej då, jag är inte bitter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0