Små läskiga monster

Det är min åsikt om kräftor.
Vi har vart hos Alexs föräldrar i ca en vecka nu. Och jag blev indragen i någon slags kräftskiva. Tack och lov att Alex berättat att jag inte gillar skaldjur av två anledningar.

1. När jag se dem ligga där på sina fat så känns det som om de stirrar på mig med sina små svarta ögon trots att jag vet att de är döda. Alla små "spröt" och "antenner" får mig att tänka på något utomjordiskt monster. Jag ryser bara jag kollar på dem. Det må vara barnsligt men nej, jag tänker ALDRIG äta kräftor!

2. Min andra anledning, som egentligen borde vara den första... jag är allergisk mot skaldjur!
Min hals svullnar upp och jag får andningsproblem. Så man kan ju säga att min allergi är en rädding i och med att jag tycker skaldjur är läskiga.

Så jag fick annat gott. T.ex potatissallad, rostbiff och lite annat gott.
Känner mig som en del av Alexs familj nu, vi har spenderat en hel del tid på hans föräldrars landställe, så jag fick ju min lilla semester utanför hemmet tillslut! Det är mysigt och jag är glad över att vi alla verkar komma bra överens. Hans mamma är en ängel som jag till och med snackat ut lite med angående min egen familjesituation. Hon sa en hel del som fick mig att känna mig otroligt rörd och jag var på gränsen att börja grina, haha! Så allt är så bra så för tillfället. Men jag ska nog gå och sova närsomhelst. Har inte vart så pigg under dagen. Bakfylla, typ.


Sängen kallar. Trött. Ugh.
Kommer säkert drömma mardrömmar om kräftor inatt.
Bläää. Vill inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0